MediaWatch

Podcastproducent går i samarbejde med museum

Det Nationalhistoriske Museum indgår en sponsoraftale med udgiver af podcast om den danske kongerække.

Frederiksborg Slot, hvor Det Nationalhistoriske Museum har til huse. | Foto: Stefan Kai Nielsen/Polfoto/Arkiv

Podcasten "Kongerækken" skal fremover sponsoreres af Det Nationalhistoriske Museum. Det oplyser parterne i en pressemeddelelse.

"Kongerækken" udgives af Netudgaven.dk og beskæftiger sig i hvert afsnit med én regent i Danmarkshistorien fra Gorm den Gamle og op til Dronning Margrethe den 2. Det Nationalhistoriske Museum vil være sponsor på de 21 sidste afsnit, der bliver sendt frem til september.

Historien melder ikke noget om økonomien i aftalen. Sponsoratet vil komme til udtryk således, at de to værter på "Kongerækken", journalist Anders Olling og historiestuderende Karl Erik Havsteen, i begyndelsen og slutningen af hvert afsnit taler om Det Nationalhistoriske Museum og Frederiksborg Slot, hvor museet er placeret.

"Det er helt oplagt, at uafhængige podcastere som os indgår samarbejder med private partnere. Derfor er vi rigtig glade for, at Det Nationalhistoriske Museum har været villig til at prøve noget nyt," siger Hans Erik Havsteen i pressemeddelelsen.

Sponsoratet bliver første gang præsenteret i det kommende afsnit af "Kongerækken", der udkommer på lørdag.

Mere fra MediaWatch

Medie: Regeringen lægger op til ny filmforpligtelse

I et aftaleudkast til de afsluttende forhandlinger om medieforliget fremgår det ifølge Finans, at DR og TV 2 på ny kan blive underlagt den såkaldte filmforpligtelse. Den blev ellers afskaffet i 2018, men siden har filmbranchen kritiseret udviklingen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs