MediaWatch

MTG bliver en del af Spotifys videosatsning

Spotify-brugere kan fremover se videoindslag fra MTG på musiktjenestens app.

Musikstreamingtjenesten Spotify annoncerede for nylig, at brugerne fremover også vil kunne se videoindhold i selskabets kommende app Spotify Shows. En del af det indhold kommer fra MTG, skriver det svenske medie Breakit.

"Vi er meget glade for at være en del af den nye videotjeneste fra Spotify. Det bliver en ny måde for os at bruge og distribuere vores indhold på. Spotify Shows bliver en fantastisk platform for os, hvor vi kan samle højdepunkter fra forskellige dele af vores indholdsportefølje, som Spotify-brugere kan dele, ikke kun i Sverige, men også i USA, England og Tyskland," siger program- og indholdsudviklingschef på MTG, Jacob Mejlhede Andersen, til Breakit.

Det bliver bl.a. indhold fra det MTG-ejede Youtube-netværk Splay og fra MTG’s esport-satsninger, som vil blive vist på Spotify Shows. Ifølge global forretningsudvikler Kajsa Gatenbeck regner Splay med at levere 500 indslag i lanceringsperioden.

Sidste år investerede MTG kraftigt i esport, hvor koncernen bl.a. købte 74 pct. af esport-selskabet Turtle Entertainment for 580 mio. kr. samt alle aktierne i Dreamhack, der bl.a. arrangerer esport-turneringer- og festivaler. Desuden øgede MTG sin ejerandel i Splay, der har mere end 20 mio. Youtube-abonnenter, til 81 pct.

Spotifys videoindhold bliver i første omgang tilgængeligt i i Sverige, USA, England og Tyskland. Udover MTG er BBC, Comedy Central og ESPN blandt bidragyderne.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jyllands-Posten skærer millioner af printsider væk, nye tal gør status over tv- og streaming-forbruget, og forskere giver tips til kunstig intelligens i medievirksomheder. Vi gennemgår de saftigste historier på MediaWatch i uge 49 lige her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs