MediaWatch

Se og Hør introducerer augmented reality-app

Ugebladet sender en app på gaden, som giver læserne adgang til ekstramateriale ved at scanne ugebladets sider.

Aller-ugebladet Se og Hør føjer et digitalt lag til udgivelsen med introduktionen af en ny app med indbygget augmented reality-funktion. Det skriver Se og Hør i en pressemeddelelse.

Lanceringen af appen, der får navnet "Mit Se og Hør" og er gratis, sker i forbindelse med ugebladets 75 års fødselsdag. Med appen kan læserne scanne ugebladets sider, som gennem billedegenkendelse åbner for adgang til ekstramateriale i form af bl.a. billeder, videoer og konkurrencer. Ifølge Se og Hør vil alle sider i ugebladet være beriget på den ene eller anden måde.

"Det betyder, at vi udvider vores blad betragteligt uden at gå op i sider eller pris. Det er vores måde at forkæle vores mest loyale betalende kunder, som vi har meget at takke for," udtaler Niels Pinborg, Se og Hørs ansvarshavende chefredaktør, i meddelelsen.

Kommerciel efterspørgsel

Se og Hør ser også mulighed får at lukrere på appen i kommercielt øjemed. Ugebladet oplyser, at også annoncer og affiliate-aftaler vil blive beriget for at gøre "kommunikation mellem læsere af bladet og kommercielle partnere mulig".

"Der har været stor interesse for lige netop dette. Det er klart, at muligheden for at konvertere fra print til køb, uden at man skal forlade sofaen, er ret interessant for vores kommercielle samarbejdspartnere, så også her ser jeg store muligheder. De første annoncer er tegnet i det nye format, og det bliver spændende at følge," udtaler Niels Pinborg.

Se og Hørs læsere får med appen desuden adgang til ugebladets digitale univers og bladets digitale kendis-oplagsværk V.I.Pedia.

Appen er udviklet af det hollandske firma Layer og er tilgængelig i Apples appstore.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Regeringen går efter kun at sælge 49 pct. af TV 2, ugebladskæmpen Aller kom med regnskab, som ikke så godt ud for den danske dels vedkommende, og DF meldte sig klar til at skrue på de ønskede DR-besparelser. Det er blevet tid til ugens tour gennem mediebranchens største begivenheder.

Facebook vil prioritere "troværdige" nyheder

Medlemsundersøgelser skal luge ud i falske nyheder og få lokale medier til at fylde mere i Facebooks feed. Samlet set skal mængden af nyheder dog fortsat reduceres med en femtedel.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere