En del af Watch Medier

MediaWatchfredag27. januar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
09.02.2016kl. 11.58

Se og Hør introducerer augmented reality-app

Ugebladet sender en app på gaden, som giver læserne adgang til ekstramateriale ved at scanne ugebladets sider.
af CHRISTIAN CARLSEN

Aller-ugebladet Se og Hør føjer et digitalt lag til udgivelsen med introduktionen af en ny app med indbygget augmented reality-funktion. Det skriver Se og Hør i en pressemeddelelse.

Lanceringen af appen, der får navnet "Mit Se og Hør" og er gratis, sker i forbindelse med ugebladets 75 års fødselsdag. Med appen kan læserne scanne ugebladets sider, som gennem billedegenkendelse åbner for adgang til ekstramateriale i form af bl.a. billeder, videoer og konkurrencer. Ifølge Se og Hør vil alle sider i ugebladet være beriget på den ene eller anden måde.

"Det betyder, at vi udvider vores blad betragteligt uden at gå op i sider eller pris. Det er vores måde at forkæle vores mest loyale betalende kunder, som vi har meget at takke for," udtaler Niels Pinborg, Se og Hørs ansvarshavende chefredaktør, i meddelelsen.

Kommerciel efterspørgsel

Se og Hør ser også mulighed får at lukrere på appen i kommercielt øjemed. Ugebladet oplyser, at også annoncer og affiliate-aftaler vil blive beriget for at gøre "kommunikation mellem læsere af bladet og kommercielle partnere mulig".

"Der har været stor interesse for lige netop dette. Det er klart, at muligheden for at konvertere fra print til køb, uden at man skal forlade sofaen, er ret interessant for vores kommercielle samarbejdspartnere, så også her ser jeg store muligheder. De første annoncer er tegnet i det nye format, og det bliver spændende at følge," udtaler Niels Pinborg.

Se og Hørs læsere får med appen desuden adgang til ugebladets digitale univers og bladets digitale kendis-oplagsværk V.I.Pedia. 

Appen er udviklet af det hollandske firma Layer og er tilgængelig i Apples appstore.

Relaterede artikler:

  • Foto: Carsten Bundgaard/Polfoto/Arkiv

    Aller Media vinker farvel til tidligere tiders forgyldte overskud

    For abonnenter

  • Foto: Aller Media

    Aller Media kommer ud med nyt underskud

  • Foto: Colourbox

    Web: De største danske sites i november

    For abonnenter

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Gingers Eyes Photography
Debat

Medieklummen: "Får det der metavers nogensinde ben at gå på?"

Metaverset er på vej, og det er langt mere omfattende, end vi tror. Det handler om meget mere end avatarer i Zuckerbergs virtuelle verden. Spørgsmålet er, hvordan det potentielt påvirker medierne?
  • Tør vi tackle Tiktok-dilemmaet?
  • Mediernes fremtid afhænger af evnen til radikal fremtidsdrevet innovation
Foto: Janus Engel
Medienyt

Stadig flere danskere søger væk fra nyheder

For abonnenter

Foto: Tv 2 / Danmark
TV

TV 2-direktør: Kræver stort arbejde at konstatere bevidst logindeling

For abonnenter

Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix
Medienyt

DR Nyheders redaktion i Australien åbner i efteråret

For abonnenter

Foto: Jens Dresling / Politiken
TV

Læge sagsøger TV 2 for mere end en million kroner

Maiken Riise Andersen, kommunikations- og pressechef i ALK | Foto: Jørgen True, Studie-e
Navne

Ny pressechef vil gøre ALK mere attraktivt for nye medarbejdere

For abonnenter

Læs også

Foto: Agnete Schlichtkrull/dr
Medienyt

Medierapport: Nye medier er nu sprunget forbi aviser, tv og radio

Traditionelt tv og radio så større fald i 2022 end tidligere, mens streaming og podcastforbruget fortsatte opadgående kurver, viser DR Medieforsknings årlige rapport ”Medieudviklingen 2022”.

For abonnenter

Foto: Pr/nextory
Forlag

Nextory har anmeldt Storytel til konkurrencestyrelsen i Sverige

Nextory mener, at Storytel har misbrugt sin dominerende markedsposition. Storytel håber, at parterne kan nå til enighed om en ny aftale. 

For abonnenter

Radio

24syv-direktør trækker i land efter fremlægning af "forkerte" lyttertal

Adm. direktør for 24syv, Lars Schmidt, fremlagde i begyndelsen af januar lyttertal beregnet til intern brug blandt landets radiostationer. Efter dialog med øvrige medier lægger direktøren sig nu fladt ned.

For abonnenter

Seneste nyt

  • TV 2-direktør: Kræver stort arbejde at konstatere bevidst logindeling – 07.59
  • Ny pressechef vil gøre ALK mere attraktivt for nye medarbejdere – 07.00
  • Stadig flere danskere søger væk fra nyheder – 26. jan.
  • Norske medier opgraderer radiomåling hos Nielsen – 26. jan.
  • Medieklummen: "Får det der metavers nogensinde ben at gå på?" – 26. jan.
  • DR Nyheders redaktion i Australien åbner i efteråret – 26. jan.
  • Læge sagsøger TV 2 for mere end en million kroner – 26. jan.
  • Medierapport viser markant stigning i unges brug af Tiktok – 26. jan.
  • Bureauer: Betaling garanterer ikke visninger af reklamer på Tiktok – 26. jan.
  • Buzzfeed flyver til vejrs efter nyt Meta-samarbejde – 26. jan.
  • Viaplay lancerer streamingindhold i Østrig med hjælp fra Canal+ – 26. jan.
  • 24syv-direktør trækker i land efter fremlægning af "forkerte" lyttertal – 26. jan.
  • Tyske organisationer sagsøger Twitter for ikke at fjerne antisemitisk indhold – 26. jan.
  • Bonnier hæver bud på magasinplatform med trecifret millionbeløb – 26. jan.
  • Medierapport: Nye medier er nu sprunget forbi aviser, tv og radio – 26. jan.
Flere nyheder

Job

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Redaktionschef til DR Syd

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Life science journalist

  • Publiceringsredaktør til DRTV

Watch Job

  • Forvaltningsservicechef i Vestforbrænding

  • Business Controller til DAHL Advokatpartnerselskab i Jylland

  • Jurister søges til Corporate Legal i Danmarks Eksport & Investeringsfond

  • Senior Porteføljemanager

  • Scrum Master with a practical approach

Se flere jobs

Job

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Redaktionschef til DR Syd

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Life science journalist

  • Publiceringsredaktør til DRTV

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge