MediaWatch

DR-rapport: En ud af tre blokerer for annoncer på nettet

Brugen af software, der blokerer for annoncer på nettet, er udbredt - især på pc'en. Det viser rapport fra DR Medieforskning.

Hver tredje dansker mellem 15 og 74 år, 31 pct., blokerer for annoncer på nettet. Det viser en undersøgelse, som TNS Gallup har foretaget for DR Medieforskning, og som indgår i DR's rapport "Medieudviklingen 2015", der blev offentliggjort tidligere på dagen.

Brugen af adblock-software er især udbredt på desktop. 29 pct. af de adspurgte i undersøgelsen blokerer for annoncer på pc'en. På mobilen er det 9 pct., der benytter sig af annonce-fjernere, mens tallet for tablet er 6 pct. oplyser DR Medieforskning.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs