MediaWatch

Tv-station køber sig ind i falske nyheder

Den største spansksprogede tv-station i USA køber 40 pct. af berømt nyhedsmedie, der kun beskæftiger sig med falske historier.

Univision, som er den største spansksprogede tv-station i USA, har købt 40 pct. af satiremediet The Onion, skriver Financial Times.

The Onion skriver falske nyheder, der skal give et satirisk tvist på medier og nyhedsstrømmen. Købet værdisætter ifølge Financial Times satiremediet et sted under 100 mio. dollar.

Købet skal ifølge avisen ses som tv-stationens forsøg på at komme tættere på unge medieforbrugere, som har et tættere forhold til mobilen og internettet end til tv’er.

”Comedy spiller en stadig større rolle i vores kultur som en måde for publikum til at undersøge, debattere og forstå de vigtige ideer i vores tid. Det har også vist sig som et utroligt engagerende format for vores millenial-publikum, og det ventes at spille en nøglerolle i 2016-præsidentvalget,” siger Isaac Lee, der er chef for nyheder og digital på tv-stationen.

Nu skal der være falske nyheder på JP

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Regeringen går efter kun at sælge 49 pct. af TV 2, ugebladskæmpen Aller kom med regnskab, som ikke så godt ud for den danske dels vedkommende, og DF meldte sig klar til at skrue på de ønskede DR-besparelser. Det er blevet tid til ugens tour gennem mediebranchens største begivenheder.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere