
Investorerne ved for lidt om den danske spilbranche, og det hæmmer væksten, skriver Børsen.
Hos Producentforeningen forstår man ikke, hvorfor der ikke er flere, der investerer i branchen.
"Der er ingen logisk grund til, at det næste store computerspil ikke skulle komme fra Danmark. Men der mangler investorer," siger vicedirektør i producentforeningen Jan Neiiendam, der mener, at den manglende interesse både koster arbejdspladser og vækst.
Producentforeningen vil derfor have Vækstfonden på banen med en investering, der kan give branchen synlighed og være løftestang for andre investorer.
Investeringsdirektør i Vækstfonden, Rolf Kjærgaard, siger til avisen, at man er parat til at investere i spilbranchen på linje med andre brancher, og at fonden har sat gang i en analyse, der skal give mere viden om spilindustrien.
Mere fra MediaWatch
Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"
Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.