MediaWatch

Samsung går efter tv-seere med ny kæmpe-tablet

Større skærme vinder ikke kun frem på mobilen. Både Samsung og Apple er på vej med deres hidtil største tablets.

Nogle kan lide dem tykke, andre kan lide dem tynde. Nogle vil have dem små, mens andre foretrækker dem store. Meget store.

Elektronikproducenten Samsung lancerer derfor sin største tablet til dato, som har fået navnet Samsung Galaxy View.

Apples nye store iPad Pro, som kommer i handlen i november, har en skærm, som måler 12,9 tommer, men det slår Galaxy View med flere længder, da den måler hele 18,4 tommer.

Men hvor iPad Pro retter sig mod den professionelle bruger, så henvender det nye produkt fra Samsung sig specifikt til de forbrugere, som bruger deres tablet til at se underholdning på, fortæller Jimmy Voss, som er salgschef for Samsung Danmark.

Flere streamer

"Med Galaxy View har vi set på, hvor og hvornår særligt de unge ser TV i dag, og ud fra det har vi skabt et helt nyt produkt, der egner sig specielt til TV, video og underholdning. Vi ved, at danskere i dag er mere villige til at betale for film- og musikstreaming i forhold til tidligere,"siger Jimmy Voss, i en pressemeddelelse og henviser til, at andelen, der betaler for streamingtjenester i Europa er vokset markant de senere år.

På elektronikmessen CES i Las Vegas først på året blev der af elektronikproducenter fremvist tablets helt op til 65 tommer i størrelse, som fungerer som interaktive tv-skærme med touch-screen.

Samsung fortæller, at deres Galaxy View kommer i handlen sidst på året til en vejledende udsalgspris fra 5.499 kr.

/ritzau/

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs