
MTG-ejede Splay vil give populære personligheder på de sociale medier kontrollen over indhold, publikum og indtægter. Det skal ske med platformen Unicorn.me, som Splay har udviklet, hvor de kan lave deres egne apps, skriver det svenske medie Resumé.
De små mobile kanaler udgives i youtubernes eget navn og samler alt indhold fra deres profiler på eksempelvis Youtube, Instagram, Facebook, blogs og Spotify. Brugere vælger selv, hvordan de vil forsøge at kapitalisere på indholdet igennem en række muligheder som annoncer, abonnementsordning eller e-handel.
"Det her kommer til at gøre en stor forskel for mange indholdsskabere på de sociale medier. I dag tjener du ingen penge på at producere indhold til Facebook, Instagram eller Twitter, og på Youtube skal du afgive 45 procent af dine indtægter. Vi synes, at den, som skaber indholdet, skal have en større del af kagen, siger grundlægger af Splay, Vigor Sörman.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app