
Selskaberne bag noget af det mest populære indhold på Youtube, de internationale videoplatforme også kaldet MCN's, har længe tiltrukket sig opmærksomhed fra især amerikanske mediehuse. Men nu har europæiske medier også kastet deres kærlighed på platformene, skriver Financial Times.
Senest har den tyske broadcaster Prosiebensat.1 investeret 83 mio. dollar (549 mio. kr.) i den amerikanske platform Collective Digital Studio. Prosiebensat.1 har efterfølgende fusioneret platformen med selskabets egen Studio71, som tilsammen danner et global videonetværk, der ifølge Financial Times har en værdi på 240 mio. dollar (1,6 mia. kr.).
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MediaWatch
Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"
Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.