MediaWatch

Europæiske medier investerer milliarder i videoportaler

De samlede investeringer i videoplatforme er tredoblet siden 2013. Pengene kommer især fra mediehuse, som vil generobre tabte seerandele på traditionelt tv.

Begejstrede fans foran Youtube-stjerne Dan og Phils stand på den årlige Vidcon-konference. | Foto: Ed Crisostomo/Polfoto/Arkiv

Selskaberne bag noget af det mest populære indhold på Youtube, de internationale videoplatforme også kaldet MCN's, har længe tiltrukket sig opmærksomhed fra især amerikanske mediehuse. Men nu har europæiske medier også kastet deres kærlighed på platformene, skriver Financial Times.

Senest har den tyske broadcaster Prosiebensat.1 investeret 83 mio. dollar (549 mio. kr.) i den amerikanske platform Collective Digital Studio. Prosiebensat.1 har efterfølgende fusioneret platformen med selskabets egen Studio71, som tilsammen danner et global videonetværk, der ifølge Financial Times har en værdi på 240 mio. dollar (1,6 mia. kr.).

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs