Europæiske medier investerer milliarder i videoportaler

De samlede investeringer i videoplatforme er tredoblet siden 2013. Pengene kommer især fra mediehuse, som vil generobre tabte seerandele på traditionelt tv.
Begejstrede fans foran Youtube-stjerne Dan og Phils stand på den årlige Vidcon-konference. | Foto: Ed Crisostomo/Polfoto/Arkiv
Begejstrede fans foran Youtube-stjerne Dan og Phils stand på den årlige Vidcon-konference. | Foto: Ed Crisostomo/Polfoto/Arkiv

Selskaberne bag noget af det mest populære indhold på Youtube, de internationale videoplatforme også kaldet MCN's, har længe tiltrukket sig opmærksomhed fra især amerikanske mediehuse. Men nu har europæiske medier også kastet deres kærlighed på platformene, skriver Financial Times.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også