MediaWatch

Mobilanalyse: Danskerne bruger fire gange så lang tid på sociale medier som på nyheder

Mobilen har taget over som brugernes favorit, når der skal tjekkes nyheder og sociale opdateringer på nettet, viser årlig analyse.

Foto: ULRIK JANTZEN/DANSKE BANK

Mobilen vinder hastigt terræn som danskernes foretrukne indgang til nettet. Det viser rapporten Mobile Devices fra Danske Medier Research, Kreativitet & Kommunikation og TNS Gallup.

Specielt forbruget af sociale medier, nyheder og netbank flytter over på mobilen, viser rapporten, der årligt tager pulsen på danskernes mobilvaner.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Koda opponerer mod ny musikpolitik i DR

Nye retningslinjer i DR betyder, at kommercielt udgivet musik som udgangspunkt ikke længere skal bruges i programmer. Men public service-stationen bør have fokus på andet end katalog-musikken, mener Kodas adm. direktør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs