MediaWatch

100 mio. kr. dyr stjernejournalist skal løfte Yahoo

Tv-værten Katie Couric spiller en afgørende rolle i Yahoos nye strategi, som skal øge selskabets tilstedeværelse på de sociale medier.

Foto: Evan Agostini/AP/Polfoto/Arkiv

I et forsøg på at vende en negativ udvikling med faldende brugere og antal sidevisninger og øge sin tilstedeværelse på de sociale medier sætter Yahoo sin lid til den amerikanske stjernejournalist og tidligere tv-vært Katie Couric, skriver Wall Street Journal ifølge Finans

Katie Couric kom i sommer til Yahoo fra CBS News, hvor hun havde en årsløn på 15 mio. dollar eller godt 100 mio. danske kroner. Tidligere har hun også været vært hos NBC News og ABC News.

Med Katie Couric om bord vil Yahoo med topchef Marissa Mayer i spidsen væk fra den ensidige satsning på klik på internetsiden og i stedet øge tilstedeværelsen på de sociale medier. Det skal være med til at øge reklameindtægterne fra videoaktiviteter og fra sociale medier. Den nye strategi kalder Yahoo for NewFront.

En kilde oplyser til Wall Street Journal, at Katie Courics tiltræden har givet Yahoo 118 mio. visninger af hendes tv-programmer, og at udviklingen har været stigende igennem perioden.

Mere fra MediaWatch

Kulturminister om regulering af sociale medier: Vi har sovet i timen

Regeringen er på vej med et lovforslag om regulering af ulovligt indhold på sociale medier. Det er led i en ambition om i højere grad at kunne stille techselsaber til ansvar for spredningen af indhold på deres platforme. Men der mangler et opgør med indhold, der er skadeligt uden at være ulovligt, lyder det fra kulturministeren.

Filmfolk vil have lavet om på støttemodellen til dansk film

DR og TV 2 bør i fremtiden skulle forpligte sig til støtte danske spillefilm, inden de går i produktion, i stedet for at det sker på bagkant som i dag. Det bør et nyt medieforlig lave om på, lyder det fra Danske Filminstruktører, der bakkes op af Producentforeningen og DFI.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs