100 mio. kr. dyr stjernejournalist skal løfte Yahoo

Tv-værten Katie Couric spiller en afgørende rolle i Yahoos nye strategi, som skal øge selskabets tilstedeværelse på de sociale medier.
Foto: Evan Agostini/AP/Polfoto/Arkiv
Foto: Evan Agostini/AP/Polfoto/Arkiv

I et forsøg på at vende en negativ udvikling med faldende brugere og antal sidevisninger og øge sin tilstedeværelse på de sociale medier sætter Yahoo sin lid til den amerikanske stjernejournalist og tidligere tv-vært Katie Couric, skriver Wall Street Journal ifølge Finans

Katie Couric kom i sommer til Yahoo fra CBS News, hvor hun havde en årsløn på 15 mio. dollar eller godt 100 mio. danske kroner. Tidligere har hun også været vært hos NBC News og ABC News.

Med Katie Couric om bord vil Yahoo med topchef Marissa Mayer i spidsen væk fra den ensidige satsning på klik på internetsiden og i stedet øge tilstedeværelsen på de sociale medier. Det skal være med til at øge reklameindtægterne fra videoaktiviteter og fra sociale medier. Den nye strategi kalder Yahoo for NewFront.

En kilde oplyser til Wall Street Journal, at Katie Courics tiltræden har givet Yahoo 118 mio. visninger af hendes tv-programmer, og at udviklingen har været stigende igennem perioden.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også