MediaWatch

Netflix og Facebook er ugens aktie-darlings

Facebook og Netflix skiller sig ud som digitale darlings på de amerikanske børser i en uge, hvor regnskaberne strømmer fra de største it-giganter.

Foto: Rui Viera/AP/Polfoto

Facebook og Netflix er digitale darlings på de amerikanske børser i denne uge, hvor regnskaberne for første kvartal strømmer fra de største it-giganter, skriver Børsen.

Finanshuset Cowen Group konstaterer, at Facebook nærmest er urørlig på posten som socialt medie. Ved sin entré på Nasdaq havde Facebook en usikker debut, men betragtes nu uden reel konkurrence eller udfordrere.

Facebooks omsætning er steget godt 50 pct. på et år, og estimaterne lyder på en pris over 628 kr. pr. aktie, som lige nu handles til ca 570 kr.

Seneste digitale aktie-darling er klart Netflix, hvis værdi steg i sidste uge, på trods af et regnskab uden indtjening. Vurderingen er, at Netflix kan udvide antallet af abonnenter globalt, hvis tjenesten holder kvaliteten.

Den gamle it-gigant Microsoft er en mere usikker aktie. Microsoft kommer med regnskab i denne uge og rygtes af og til i graven på grund af besvær med at tilpasse sig en mobil virkelighed.  Men det faktum, at Microsoft er bagud på produkterne er også et potentiale, som giver muligheder for at vokse fra nuværende niveau, lyder det fra aktiehandler Guy Adami, som udlægger markedet på CNBC.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs