MediaWatch

Ekstra Bladet og Kristeligt Dagblad deler design-guld

Et site om Kevin Magnussen og et brev fra far til datter udløste vinderguld, da Årets Webavis og Årets Avisside i dag blev kåret. 

Der blev uddelt to gange guld, da vinderne af designkonkurrencen Årets Avisside og Årets Webavis blev kåret ved et arrangement onsdag. Det skriver Danske Medier, der står bag konkurrencen, i en pressemeddelelse.

Guldet faldt til to bidrag i Årets Webavis. Ekstra Bladet fik guld i åben webklasse over 400.000 brugere for et site om racerkøreren Kevin Magnussen, og Kristeligt Dagblad blev belønnet med guld i åben webklasse under 400.000 brugere for et site om ”en fars brev til den datter, der aldrig skulle være født” (foto).

Otte modtog sølv. Fire i konkurrencen for de trykte medier – Årets Avisside. Det var Information, JydskeVestkysten og to gange sølv til Politiken. I den digitale konkurrence Årets Webavis var der sølv til Information, Berlingske og to gange sølv til Jyllands-Posten, skriver Danske Medier.

Regn af hæder

Der blev desuden uddelt hæder i web-konkurrencen til Jyllands-Posten, Sjællandske Medier ( to gange hæder), Kristeligt Dagblad (to gange hæder), Berlingske (to gange hæder), BT, Politiken og Midtjyske Medier.

I konkurrencen Årets Avisside fik følgende hæder: Dagbladet Holstebro (to gange), Information (tre gange), Ekstra Bladet (to gange), Politiken (to gange), Skive Folkeblad, Viborg Stifts Folkeblad, JydskeVestkysten, Børsen og Kristeligt Dagblad.

Vinderne er kåret af en dommerkomité, bestående af Kamilla Harritsø, Fynske Medier, Kim Bjørn, Ekstra Bladet, Morten Noer Andersen, Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og konservering, Søren Knudsen, Knudsen Kommunikation og Troels Behrendt Jørgensen, Kristeligt Dagblad.

Se præsentationen af årets bedste nyhedsdesign online her.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs