MediaWatch

"Vi vil da blive glade, hvis de lige bliver lidt længere"

Berlingske har i dag relanceret business.dk bl.a. for at få mobilbrugerne til at hænge lidt længere ud ifølge digital redaktør Mikael Hjorth, som MediaWatch har stillet "5 hurtige" om det nye site.

Konstant online og konstant på farten. Relanceringen af business.dk tager først og fremmest bestik af brugernes kapgang mod mobilen som det foretrukne sted at følge nyhedsstrømmen, siger digital redaktør Mikael Hjorth, Berlingske Business, der her svarer på "5 hurtige" per mail om det nye site.   

1. Hvad er de største nyskabelser ved det nye business.dk?

"Berlingske Business har i et godt stykke tid været en fuldt digital erhvervsredaktion, og nu har vi lanceret et business.dk, som giver læserne et klart prioriteret overblik serveret med den samme gode brugervenlighed på alle de skærme og platforme, vores læsere har ved hånden. Det går jo bare i retning af mobile devices - det har virkelig flyttet sig det seneste år. Samtidigt har vi styrket dækningen af virksomhederne, investorstoffet og privatøkonomi."

2. Business.dk er tydeligvis blevet mere mobilvenligt. Hvad er jeres ambitioner for sitet rent trafikmæssigt?

"Det har jo næsten været det vigtigste at blive meget mere mobilvenlige og give læserne den samme gode oplevelse både på desktop og på de små skærme. Jeg tror, at de fleste nyhedsmedier møder den udfordring, at brugerne på smartphones vender lidt færre sider pr. besøg, og særligt hvis de kommer fra sociale medier, hvad de i stigende omfang gør. Vi vil da blive glade, hvis de lige bliver lidt længere eller kommer igen lidt oftere, og det peger de første erfaringer bestemt også i retning af."

3. De fleste aviser er i gang med at opbygge en digital abonnementsforretning. Hvordan skal relancering øge betalingsvilligheden?

"Business.dk har knap 800.000 brugere om måneden, og vi anstrenger os hver dag for at gøre os uundværlige for dem. Det nye site er bare et skridt på vejen. Det er konstant udvikling og hårdt arbejde hver dag, der tæller, tror jeg."

4. På Politiko.dk tilbyder Berlingske annoncører et fast vindue til deres budskaber. Hvilke nye tilbud har det nye Business.dk til annoncørerne?

"Vi har mange ideer og overvejelser om både det redaktionelle indhold og den kommercielle produktudvikling, men de løbende forbedringer og nyt indhold løfter vi sløret for hen ad vejen. Sådan et website bliver jo aldrig 'færdigt'."

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs