MediaWatch

Paula Larrain bliver ny vært på Ekstra Bladet TV

Med et Folketingsvalg om hjørnet har Ekstra Bladet ansat Paula Larrain til avisens webtv-satsning, Ekstra Bladet TV.

Debattør og tidligere nyhedsvært på DR's TV Avisen Paula Larrain bliver nyt ansigt på Ekstra Bladets webtv-satsning, Ekstra Bladet TV.

Det skriver Ekstra Bladet i en pressemeddelelse.

Ansættelsen af Paula Larrain som vært sker som et led i Ekstra Bladets oprustning på live tv, skriver mediehuset. Desuden er Paula Larrain tiltænkt en afgørende rolle i webtv-stationens dækning af det kommende Folketingsvalg.

"Vi står med to store udfordringer. En ny live tv strategi med flere daglige sendinger samt et kommende Folketingsvalg. I den ligning er Paula med sin baggrund det perfekte match," siger Thomas Stokholm, direktør på Ekstra Bladet TV, i meddelelsen.

Vil med i "lille digital revolution"

Paula Larrain selv siger, at hun ser frem til at blive en del af de nye levende billeder på Ekstra Bladet.

"Jeg synes, at Ekstra Bladet efterhånden er et af de få medier herhjemme, som tør skille sig ud fra en stor grå masse af aviser og tv-stationer, der leverer mere af det samme. Ekstra Bladet Tv er i gang med en lille digital revolution, som jeg glæder mig til at være med i," udtaler Paula Larrain.

Paula Larrain var indtil 2007 nyhedsvært på TV-Avisen og debuterede året efter som forfatter med romanen "Uden for citat". Hun har efterfølgende arbejdet som selvstændig kommunikationsrådgiver og været en hyppig debattør i mediedebatten bl.a. som blogger på Politiken.dk. Hun er tidligere folketingskandidat for De Konservative og har senest stået bag online mediet "Dit Perspektiv".

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs