HBO Nordic lancerer salgsoffensiv

HBO Nordic søsætter i denne uge en ny reklamekampagne, der skal hverve nye abonnenter ved at promovere streamingtjenestens egne tv-serier.
Den norske skuespiller Kristofer Hivju er gennemgående figur i HBO kampagne.
Den norske skuespiller Kristofer Hivju er gennemgående figur i HBO kampagne.

HBO Nordic søsætter i denne uge en ny reklamekampagne, der skal hverve abonnenter ved at promovere streamingtjenestens egne unikke tv-serier.

”The Home of Series”, som kampagnen hedder, har den norske skuespiller Kristofer Hivju som gennemgående figur. Han spiller med i en af HBO Nordics stærke kort, 'Game of Thrones', skriver HBO i en pressemeddelelse

Det er første gang, at HBO Nordic forsøger sig med at producere en pan-skandinavisk reklamefilm, der skal køre i alle markeder.

Den nye kampagne frister med de særlige HBO-serier og en prøveperiode til nye abonnenter.

Tv-reklamen er optaget i København, skabt af det danske reklamebureau SLM og produceret af Cameo Film A/S i fællesskab med SLM.

I et Blloomberg-interview i juni om HBO's forretning fremgik det, at HBO Nordic, der opererer i Sverige, Norge, Danmark og Finland, i alt har 380.000 abonnenter.

Den danske befolkning udgør ca. 20 pct. af Norden. I teorien ligger HBO's kundetal dermed på beskedne 76.000 abonnenter i Danmark.

Den nordiske HBO-tjeneste er 100 pct. ejet af Home Box Office, Inc., som er en del af Time Warner Inc.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også