Digitale målinger sendes i udbud

Danske Medier tager i dag næste skridt mod at indføre nye tidssvarende målinger af digitale brugertal og muligvis en ny udbyder af data til marts.

Bestyrelsen for Danske Medier Research vedtog sidste år at de danske målinger af internettrafik skal genudbydes.

Det skal sikre, at de løbende målinger af danskernes digitale vaner fremover er optimale, både teknisk og økonomisk.

Siden 2007 har Gemius udført de digitale målinger; en opgave Gemius vandt over Gallup tilbage i 2006. Danske Mediers kontrakt med Gemius udløber til marts 2015 og udbuddet skal være gennemført til den tid.

I dag har Danske Medier Research så offentliggjort udbudsmateriale om levering af den løbende måling af brugen på danske digitale

Udbuddet er forfattet af  en arbejdsgruppe med både analytisk og kommerciel baggrund, der i løbet af det seneste år har forberedt udbuddet.

Som en del af det grundige forarbejde er der indhentet udenlandsk inspiration, gennemført brugeranalyser af behov og ønsker i det danske marked og afholdt præsentationer fra potentielle leverandører. Disse input har til sammen dannet grundlag for udarbejdelsen af et omfattende sæt kravspecifikationer til fremtiden mediemålinger.

”I Danske Medier Research glæder vi os meget til at overlade arbejdet til de interesserede bydere. Det har været et spændende og omfattende arbejde at forberede udbudsmaterialet og hele udbudsgruppen med repræsentanter fra JP/Politikens Hus, Berlingske Media, Fynske Medier, DR, TV 2, Eniro og Jobindex Media har i hele projektets forløb arbejdet intensivt og dedikeret,” lyder det fra direktør i Danske Medier Research Marianne Bugge Zederkof.

Danske Medier Research ejes af interesseorganisationen Danske Medier og har derudover deltagelse af DR og TV2.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også