SBS Discovery udliciterer online-salg til DUN
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article5567202.ece/ALTERNATES/schema-16_9/radioplay.jpg)
SBS Discovery Media slutter sig til annoncenetværket Dansk Udgivernetværk (DUN) og gør dermed entré på markedet for Real Time Bidding.
Netværket omfatter i forvejen Ekstra Bladet, Jyllands-Posten, Politiken, Eniro, Børsen, Nordjyske Medier, Jyske Medier, Politikens Lokalaviser og Jobzonen.
Det er universerne kanal4.dk, kanal5.dk, 6-eren.dk og radioplay.dk, som SBS Discovery udliciterer til DUN.
”SBS Discovery bidrager med en yngre målgruppe og brugere, som er tilgængelig i en anden type kontekst og brugssituation end det på det klassiske nyhedsmedie”, siger Martin Jensen, Netværkschef i Dansk Udgivernetværk i en pressemeddelelse.
"Dansk Udgivernetværk sikrer, at vores brand indgår i et netværk med andre velpositionerede mediebrands. Derfor har vi udliciteret vores automatiseret annoncesalg til Dansk Udgivernetværk og vil selv fokusere på vores kerneforretning”, siger Dennis Kleis, sales manager fra SBS Discovery Media.
Dansk Udgivernetværk er et digitalt annoncenetværk etableret under JP/Politikens Hus. Netværket varetager en række førende danske mediers automatiserede salg af digital annonceplads.