SBS Discovery udliciterer online-salg til DUN

SBS Discovery vil fokusere på kerneforretningen og overlader reklamesalget af sine fire online-universer til Dansk Udgivernetværk.

SBS Discovery Media slutter sig til annoncenetværket Dansk Udgivernetværk (DUN) og gør dermed entré på markedet for Real Time Bidding. 

Netværket omfatter i forvejen Ekstra Bladet,  Jyllands-Posten, Politiken, Eniro, Børsen, Nordjyske Medier, Jyske Medier, Politikens Lokalaviser og  Jobzonen.

Det er universerne kanal4.dk, kanal5.dk, 6-eren.dk og radioplay.dk, som SBS Discovery udliciterer til DUN.

”SBS Discovery bidrager med en yngre målgruppe og brugere, som er  tilgængelig i en anden type kontekst og brugssituation end det på det klassiske nyhedsmedie”, siger Martin  Jensen, Netværkschef i Dansk Udgivernetværk i en pressemeddelelse.

"Dansk Udgivernetværk sikrer, at vores brand indgår i et netværk med andre velpositionerede mediebrands. Derfor har vi udliciteret vores automatiseret  annoncesalg til Dansk Udgivernetværk og vil selv fokusere på vores kerneforretning”, siger Dennis Kleis, sales manager fra SBS Discovery Media.

Dansk Udgivernetværk er et digitalt annoncenetværk etableret under JP/Politikens Hus. Netværket  varetager en række førende danske mediers automatiserede salg af digital annonceplads.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også