MediaWatch

Medina får egen radiostation på RadioPlay

Digitale lyttere har taget pænt imod skræddersyede radiostationer på 'RadioPlay', og nu får de en ren Medina-kanal.

På mandag har SBS Discovery's 'RadioPlay' premiere på ”NOVA Medina Radio”.

De digitale lyttere har taget pænt imod konceptet med skræddersyede radiostationer på RadioPlay, skriver SBS Discovery.

Det viser erfaringerne med "NOVA Rasmus Seebach Radio" og "The Voice One Direction Radio".

Næste tilbud bliver, at Danmarks popdronning får sin egen streaming-radiostation.

"NOVA Medina Radio" indeholder Medinas egne sange og hendes egne udvalgte favoritter, helt tilbage fra barndommen og frem til nu. Fra den 17. marts bliver sangene fra Medinas nye album ”Tæt på – Live” også en del af flowet.

SBS relancerede RadioPlay i juni 2013 efter kun seks måneders drift. Evalueringen betød et kursskifte og et øget sats på digital flowradio, der førte til at SBS lancerede hele 150 flow radiokanaler på Radioplay hen over 2013.

 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs