MTG fletter fingre med Viacom på nettet

MTG og Viacom indgår aftale om online indhold og reklamesalg, der betyder, at MTV og Comedy Central programmer vil indgå på MTG's gratis webplatforme i skandinavien.

Modern Times Group har udvidet partnerskabet med Viacom International Media Networks, der bl.a. er MTV's moderselskab.

Den nye aftale drejer sig om reklamefinansieret on demand indhold fra MTV og Comedy Central, der fremover kan benyttes på MTG's gratis catch-up platforme i Skandinavien, oplyser MTG i en pressemeddelelse.

I Danmark er det 'TV3Play', der kan udvide sit programudbud - men her gælder aftalen indtil videre udelukkende MTV indhold.

I samme omgang er det aftalt, at MTG's salgsafdelinger vil håndtere reklamesalget for Viacoms online platforme.

“Det er et vigtig skridt i udviklingen af vores partnerskab med Viacom, og afspejler vores målsætning om at blive den førende online-udbyder af kvalitetsunderholdning,” siger CEO Jørgen Madsen Lindemann, MTG.

”Den spændende indholds- og reklamesalgsaftale tilbyder vores digitale brugere et endnu bedre og mere varieret indhold, på alle platforme. Samtidig giver det vores reklamesalgskunder mulighed for at investere i et endnu bedre produkt med øget dækning og effektivitet,” siger Lars Mossing , Head of Business Development for MTG Danmark, i dansk pressemeddelelse.

MTG og Viacom samarbejder i forvejen om tv-reklame salg, hvor MTG håndterer reklamesalg af Viacom-kanalerne MTV og Vh1.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også