Netflix runder 44 mio. abonnenter
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article6311226.ece/ALTERNATES/schema-16_9/House%2520of%2520Cards.jpg)
Streamingtjenesten Netflix vokser hurtigt. Både på sit hjemmemarked, USA, og i sin internationale forretning.
Netflix rundede ved årsskiftet 44 mio. abonnenter, oplyste selskabet i går i forbindelse med offentliggørelsen af sine resultater for fjerde kvartal 2013.
I USA voksede kundebasen med 2,3 mio. til 33,4 mio. abonnenter, heraf 31,7 betalende. Netflix internationale forretninger, heriblandt altså de nordiske, voksede 1,7 mio. abonnenter til 10,9 mio., heraf 9,7 mio. betalende.
I USA forventer Netflix at øge antallet af betalende kunder med 2,25 mio. i det nuværende kvartal, mens kundebasen på de øvrige markeder forventes at stige med 1,6 mio. abonnenter.
Kvartalsresultatet endte på 267 mio. kr., hvilket er mere end fem gange resultatet for samme periode året før. Omsætningen steg med 24 pct. til 6,5 mia. kr.
På en telekonference med analytikere kommenterede Netflix-CEO, Reed Hastings, på Netflix' planer om at tilbyde flere forskellige abonnementstyper. Selskabet vil på sigt gerne tilbyde "tre simple valgmuligheder for at ramme alles ønsker," sagde han, ifølge The Guardian. Hastings afviste desuden, at Netflix planlægger at sælge annoncer - i modsætning til bl.a. konkurrenten Hulu.