MediaWatch

Boliga.dk går ind i interiør-site

Boligportalen Boliga.dk, der er ejet af Euroinvestor, køber en del af Iboligen.dk, der har fokus på indretning og interiør.

Interiør-sitet Iboligen.dk får ny partner og medejer i form af Euroinvestors boligportal Boliga.dk.

Det skriver sitet i en pressemeddelelse.

Iboligen.dk er specialiseret i indretning og interiør og baseret på at samle boligkataloger fra en stribe møbelproducenter, designvirksomheder, køkken- og badeksperter.

Ifølge pressemeddelelsen har sitet, der blev lanceret sidste år, 40.000 besøgende om måneden. Det tal skal Boliga.dk's trafikmotor øge. Ambitionerne er høje - Iboligen.dk skal vokse og blive Skandinaviens største site for boliginspiration, lyder det i pressemeddelelsen:

"I den sammenhæng er Boliga den perfekte samarbejdspartner, fordi sitet henvender sig til en stor gruppe af boliginteresserede danskere og samtidig er repræsenteret i både Sverige og Norge," siger Søren Thornberg, der står bag Iboligen.dk og tidligere har stået bag Boligmagasinet, der nu er ejet af Benjamin Medier.

Iboligen.dk blev stiftet i december 2012 af Søren Thornberg. Boliga.dk har godt 320.000 brugere (tal for september, Danske Medier Research) og er ejet af Euroinvestor, der tidligere i år købte Berlingske Medias andel på 25 pct. af boligportalen.

Berlingske sælger Boliga-andel 

Boliga-salg bremset på målstregen 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs