4 nye standarder skal få annoncører med på mobilen

Danske Medier og Kreativitet & Kommunikation er blevet enige om fire standarder for mobilannoncering for at booste den håndholdt annonceomsætning.

Brugerne surfer som aldrig før på mobilen - men annoncørerne er langt fra at bruge de håndholdte devices i samme omfang, når de skal have deres budskaber ud.

Det skal nye retningslinjer for mobilannoncering fra organisationerne Kreativitet & Kommunikation og Danske Medier ændrer på, skriver sidstnævnte.

"Vi kan se, at der er et kæmpe uforløst potentiale på mobil-platformen. Standarder er vejen til vækst, og når det er lettere for annoncørerne at orientere sig på markedet, vil det store potentiale også blive forløst," siger Tine Aurvig-Huggenberger, direktør for Kreativitet & Kommunikation til Danske Medier.

De nye retningslinjer indeholder et sæt formater for mobil- og tabletannoncering, så annoncørerne ikke skal navigere mellem en stribe forskellige annoncestandarder, men kan nøjes med de fire, der nu er vedtaget som standarder.

"Vi er optimistiske omkring mobiludviklingen og venter, at de nye mobilstandarder vil gøre det mere overskueligt for annoncørerne. Der er meget store muligheder i markedet for de virksomheder, der formår at gøre mobilen til en integreret del af deres kundestrategi, og vi glæder os til at se de gode eksempler på det i 2014," siger mobilkonsulent Lars Riemann Andersen fra Danske Medier til sitet.

Den samlede mobilomsætning blev sidste år skønnet til at være 40 mio. kr.

Det tal ventes at vokse betydeligt i år, men omsætningen står stadig langt fra mål med trafikken på mediernes mobile nyhedssites.

Mobil: Top 25 sites september 2013 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også