Fransk streaming vil have del i Spotify-indtægter

Fransk streamingkæmpe Deezer går i kompagniskab med '3' og udfordrer Spotify og andre på markedet for streaming musik.

Den franske streaminggigant Deezer udfordrer Spotify og andre på markedet for streaming muisk via et samarbejde med mobilselskabet 3.

Den franske streamingtjeneste er en af verdens største på markedet, og skærper nu konkurrence om musikabonnenterne  i Danmark.

Det sker blandt andet ske gennem et samarbejde med mobilselskabet 3, som har knap én million danske kunder.

Deezer har et stort musikkatalog og har aftaler med omkring 2.000 store og uafhængige labels verden over.

Deezer har også en dansk musikredaktør, Martin Møller.

”3 er en innovativ virksomhed og ikke bange for at larme lidt i klassen lige som os. Derfor er vi en ideel partner for de musikglade kunder hos 3, som vi nu kan tilbyde 25 mio. sange til markedets stærkeste pris”, siger Martin Møller i en pressemeddelelse.

Også 3 imødeser et potentiale. Direktør for privatmarkedet hos 3, David Elsass, siger:

"Særligt hvad angår musik, kan vi se, at over 50 procent af kundernes dataforbrug allerede nu går til netop streaming af musik. Derfor giver det mening at tilbyde vores kunder, at de lige så godt kan købe deres musiktjeneste direkte hos os”.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også