
Netflix‘s entré for ét år siden var skelsættende. Den fik mediechefer op af stolen og satte en ny agenda for store dele af mediemarkedet, som det også fremgik af MediaWatchs ét års status onsdag.
Hele 400.000 danskere kan allerede være betalende kunder, alene hos Netflix, konkluderer YouGov på basis af spørgerunder i foråret. De gamle tv-selskaber og tv distributører kom allerede i 2013 under hårdt pres, lyder det fra flere sider.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MediaWatch
Producenter glæder sig over droppet aftale men afblæser ikke krise
En rettighedsaftale, som i måneder har betydet stop for udvikling af fiktion til streamingtjenester, blev torsdag forkastet af Create Denmark, og det er et skridt i den rigtige retning. Det mener bl.a. Producentforeningen. Nu pågår individuelle forhandlinger med tjenesterne, men det risikerer at trække ud til efter sommer, lyder det.