MediaWatch

Analyse: Netflix lever af "fiktionssegmentet"

Netflix ét år.  Mediebranchens "spilleplade" er ikke udskiftet de seneste 12 måneder - den er udvidet, hvad enten Netflix har 200.000 eller 400.000 betalende kunder, lyder tolkning fra Wilke-analytiker.

Netflix‘s entré for ét år siden var skelsættende. Den fik mediechefer op af stolen og satte en ny agenda for store dele af mediemarkedet, som det også fremgik af MediaWatchs ét års status onsdag.

Hele 400.000 danskere kan allerede være betalende kunder, alene hos Netflix, konkluderer YouGov på basis af spørgerunder i foråret. De gamle tv-selskaber og tv distributører kom allerede i 2013 under hårdt pres, lyder det fra flere sider.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Kritiseret aftale om rettighedsbetaling lagt på is, mediebureauer kigger efter alternativer til Facebook, DR dropper livekoncerter, podcastbureau udvider med nye formater, og lokale radio- og tv-stationer har fået inddraget deres sendetilladelser. Læs med, når vi gennemgår ugens største mediesager.

Producenter glæder sig over droppet aftale men afblæser ikke krise

En rettighedsaftale, som i måneder har betydet stop for udvikling af fiktion til streamingtjenester, blev torsdag forkastet af Create Denmark, og det er et skridt i den rigtige retning. Det mener bl.a. Producentforeningen. Nu pågår individuelle forhandlinger med tjenesterne, men det risikerer at trække ud til efter sommer, lyder det.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs