Eniro skal sælge Bing-annoncer

Microsoft indgår salgsaftale med Eniro om salg af annoncer på Microsofts søgemaskine Bing i Skandinavien.

Eniro føjer en ny kunde til annoncesalgsafdelingen.

Microsofts Bing har indgået aftale med søgevirksomheden, der gør Eniro til forhandler af Bings annonceløsninger i Sverige, Norge og Danmark. Det oplyser Eniro i en pressemeddelelse.

”Med aftalen styrker vi vores position på det voksende marked for søgeordsannoncering. Samarbejdet med Bing betyder, at vi får et unikt produktudbud til små og mellemstore virksomheder. Kombineret med Eniros udbud af online-, mobil- og printannoncering får vores annoncører mulighed for at være synlige i flere kanaler, som bruges af deres kunder,” siger Stefan Kercza, adm. direktør i Eniro Danmark A/S i meddelelsen.

Eniro har ifølge meddelelsen 400.000 annoncekunder i Skandinavien. Foruden Bing sælger Eniro også Google AdWords™ og søgeordsannoncering via medienetværket Open AdExchange samt Eniros eget Scandinavian Ad Networks.

Microsoft ønsker med aftalen af styrke kontakten til lokale små og mellemstore annoncører, siger Ulrik Krag, country canager, Microsoft Advertising. Bing indgår i Eniros/Krak Media Groups produktportefølje fra midten af august.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også