Danske avishuse vinder web-priser

Politiken løb med to priser og Jyllands-Posten fik en ved European Digital Media Awards.

Politiken.dk blev i går kåret som Europas bedste mobilsite ved 'European Digital Media Awards' i London, som bliver uddelt af WAN-IFRA, den internationale organisation for trykte og digitale nyhedsudgivelser.

Politiken vandt også en andenplads for sitet Politiken.dk/foto i kategorien "newspaper website". I samme kategori vandt Jyllands-Posten en tredjeplads for hovedsitet Jyllands-posten.dk.

I bedømmelserne har juryen lagt vægt på kvalitet, innovation og orginalitet. Der er også blevet uddelt priser i kategorierne  “cross-media”, “online video”, “infographics”,  “tablets” og “social media” blandt mediehuse i Europa.

Dommerpanelet begrunder, ifølge Politiken.dk, Politikens førsteplads i kategorien 'Best in Mobile Media':

»Enkel, elegant præsentation, hvor man har formået at overføre printudgavens dna til mobilen«.

Politikens mobil-site er designet i samarbejde med bureauet Hello Monday.

JP lancerer snart Ipad-version

Hos Jyllands-Posten er der stor tilfredshed med tildelingen af prisen, der modtages kort inden avisen lancerer en ny Ipad-version.

“Vi er glade for anerkendelsen, og prisen er en flot bekræftelse af, at vores digitale produkter har internationalt format. Men ambitionerne er imidlertid højere endnu. Vi ansatte i begyndelsen af året designchef Erik Ambjørn, og om kort tid kan vores læsere se frem til en endnu bedre design-oplevelse med en snarlig lancering af en ny Ipad-version særligt målrettet vores nye digitale abonnementsunivers, JP Premium,” siger Jens Nicolaisen, digital direktør for Jyllands-Posten i en pressemeddelelse.

Juryen er internationalt sammensat af fagfolk med speciale web-formidling og design. Der er ingen danskere i juryen.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også