Ekstra Bladet mobil får ny quiz-partner

Ekstra Bladet samarbejder med svenske Qiiwi Interactive for at tilbyde annoncemuligheder i quiz-app'en QuizMe.

I dag indleder Ekstra Bladet et samarbejde med svenske Qiiwi Interactive. 

Med Qiiwi som strategisk partner kan Ekstra Bladet tilbyde annoncører muligheder i en dansk udgave af QuizMe - en svensk quiz-app til Iphone og Android. Det skal give annoncørerne mulighed for at nå flere danske mobilbrugere.

Hos Ekstra Bladet er der store forventninger til samarbejdet.

”Ekstra Bladet har i længere tid kigget på spil- og quizapplikationer,” siger Anders Ovesen, Salgschef, Ekstra Bladet Mobil i en pressemeddelelse.

”Gamification og spil står for en stor del af danskernes mobile brug - 64 pct. af danske smartphoneejere spiller spil på mobilen – det er derfor helt naturligt, at Danmarks førende medie på det mobile område gør sig erfaringer med dette område og ikke mindst overfor annoncørerne, der med samarbejdet med QuizMe får nogle nye spændende og unikke muligheder for bedre at kunne ramme de spilglade danskere”, siger Anders Ovesen.

QuizMe blev  lanceret i Sverige i februar 2012. På det danske marked har skaberne af app'en ligeledes store forventninger til samarbejdet med Ekstra Bladet.

”Vi har over 450.000 brugere i Sverige – primært i aldersgruppen 18-34 år og med en lille overvægt af kvinder, og har store forventninger til det danske marked. At Ekstra Bladet er eksklusiv partner i Danmark, vurderer vi som helt afgørende for fremtiden på det danske marked”, fortæller Andreas Bergström, CEO i Qiiwi Interactive AB.

 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også