Jobzonen.dk på direktør-jagt

Ny direktør skal få Jobzonen.dk i plus i 2013 - jobportalens nuværende chef, Christoffer Feilberg, har valgt at stoppe ved årsskiftet.

I det nye år er der udskiftning i direktørstolen hos Jobzonen.dk - direktør gennem de sidste to år Christoffer Feilberg har valgt at stoppe ved årsskiftet.

"Christoffer har valgt at fortsætte sin karriere med andre aktiviteter. Det er vi selvfølgelig kede af, men vi sætter en ny direktør ind, som vi regner med at kunne offentliggøre straks i det nye år," siger Peter Nordgaard, der er CFO i Berlingske Media og bestyrelsesformand for Jobzonen, der er ejet af Berlingske Media-selskabet Mol Holding, JP/Politikens Hus og TV 2.

Opdraget for den nye direktør bliver at fortsætte ud af det spor, der blev lagt for jobportalen for et par år siden. Her skiftede portalen strategi og gik fra kun at vise betalte jobannoncer til at vise alle jobopslag i Danmark - og også ledige stillinger på svenske og norske marked. Nu skal der kapitaliseres på strategien efter et par år med store underskud. Sidste år var bundlinjen et minus på 9,8 mio. - i 2010 minus 6 mio. kr.

"Den første del af strategien handlede om at vi skulle ændre den måde, portalen fungerede på. Derfor har vi i den periode også haft et særlig fokus på at lykkes med det. Nu har vi en velfungerende portal, og det gør, at det næste skridt får endnu mere kommercielt sigte."

I har haft et par hårde år - hvordan ser udsigten ud for i år?

"Markant bedre. Det er for tidligt at offentliggøre tallene, men vi kommer ud med et markant bedre resultat i år. Det skyldes en kombination af lavere omkostninger og en bedre trend," siger Peter Nordgaard med henvisning til, at Jobzonen sidste år gennemførte en større fyringsrunde og samtidig investerede i en optimering af brugerflade og teknologi på portalen, der ifølge Peter Nordgaard har givet positive resultater.

Hvis man kigger på markedslederen Jobindex har overskuddet været tocifrede millionbeløb de senest to år. Hvorfor er der så stor forskel i indtjeningen hos Jobzonen og Jobindex?

"Nu er jeg mere fokuseret på os selv end andre. Vi har set det som helt nødvendigt, at vi fik en anden profil på Jobzonen, og vi var helt med på, at når man gør det og laver en radikal forandring, så kræver det også en investering og en indkøringsperiode. Den investering har vi været villige til at tage."

Hvad er målet for 2013?

"Ambitionen er at fortsætte den strategi og fortsætte mod at gøre Jobzonen til brugernes og annoncørernes foretrukne," siger Peter Nordgaard, der forventer status qou på jobmarkedet næste år.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også