Jubii Media og conceptCPH i strategisk samarbejde

Jubii Media og conceptCPH - tidligere Freeway Media - har indgået et såkaldt PBT-samarbejde.
Per Fanefjord Laursen

Medievirksomhederne Jubii Media og conceptCPH - tidligere Freeway Media - har indgået et PBT-samarbejde, der omfatter samtlige medier for de to netværk.

PBT er forkortelsen for predictive behavioral targeting - altså målrettet annoncering ud fra data - af webbrugere.

Samarbejdet betyder, at de to aktører fremover kan udnytte synergien i at dele data på tværs af medier til målrettet annoncering. 

Samarbejdet træder i kraft med det samme, og kommer bl.a. til at omfatte en fælles annoncesalg på medier som DMI.dk, Onside.dk, TV3,dk, Rejseplanen.dk, Lauritz.com Trendsales.dk, Studieportalen.dk og QXL.dk m.fl.

Jubiis kommercielle direktør, Martin Schradieck, siger i en pressemeddelelse, at alliancen er udtryk for nye tendenser på annoncemarkedet for onlinemedier:

”Vi ser stadig større efterspørgsel efter målgruppeberigede annoncevisninger. Aftalen sikrer, at vi når bredt ud til de danske forbrugere. conceptCPH står bag et interessant netværk med en utrolig mængde annoncevisninger, der udmærker sig med en høj diversitet i brugersammensætningen. Vi glæder os meget til at komme i gang med samarbejdet.”

Hos conceptCPH mener man, at samarbejdet med Jubii Media vil sikre en stærk position på det danske annoncemarked til glæde for både kunder og medier.

Stor alliance blev større
Den nye alliance er en konkurent til Danmarks største annoncenetværkssamarbejde, PBT Network, der for nylig blev udvidet med to nye partnere. Aller og Jyske Medier sluttede sig til annoncenetværket.  

PBT Network-samarbejdet omfatter i forvejen  Dba.dk, Bt.dk, Ekstrabladet.dk, bilbasen.dk, sporten.dk, Politikens Lokalaviser (lokalavisen.dk), SBS Media (kanal4.dk, kanal5.dk og 6-eren.dk), vejret.dk.
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også