Isabellas.dk smed alle brugerne ud af vinduet

Allers 'Isabellas.dk' har på to år smidt så godt som alle brugere ud af vinduet, men nu skal de hentes tilbage i folden, lover chefredaktør.
Per Fanefjord Laursen

Allers 'Isabellas.dk' har på to år smidt så godt som alle brugere på gulvet for at satse på papiret og Facebook, men nu skal skuden vendes.

De nyeste brugertal fra danske medier viser, at Isabellas.dk er nede på knap 6.000 brugere i oktober. Et dybt fald fra 26.700 i oktober 2010 og 25.400 i oktober 2009.

Det drastiske tab skete mellem reelt mellem 2010 og 2011, da Isabelles.dk røg ned i 8.700 brugere i oktober 2011..

“Vi har på Isabellas.dk fra 2010 til oktober 2012 helt bevidst ikke prioriteret Isabellas.dk, som et strategisk fokusområde. Vores primære fokus er på vores printudgivelse, hvor vi senest har øget læserbasen mere end 9 pct. fra 163.000 til 178.000 læsere," siger chefredaktør Charlotte Riparbell, Mad & Bolig, Isabellas, Mad!, Antik & Auktion.

I praksis nedlagde man Isabelles’ indholdssite og ændrede sitet til en shop. I stedet etablerede man begyndelsen af 2011 Isabellas’ Facebook-profil, som i dag – halvandet år senere – har næsten 16.000 likes.

Comeback på vej
Men et redaktionelt magasin kan naturligvis ikke undvære en almindelig online tilstedeværelse, erkender chefredaktøren,

“Vores læsertal på Facebook viser, at vi har prioriteret rigtigt, og derfor har vi nu et godt udgangspunkt for igen at fokusere på Isabellas.dk, fordi vi selvfølgelig også skal have en stærk position på nettet. I september har vi udarbejdet en ny digital strategi for Isabellas.dk. Vi har bl.a. redesignet sitet, og ultimo oktober i år gik vi i luften med det nye indholdssite.”

Isabellas.dk ramte bunden i september i år med 3.747 brugere, men er altså på vej op med knap 6.000 i oktober.

”Vi er gået fra at lukke indholdssitet, til at sætte fuldt fokus på det igen og lade det indgå som en betydningsfuld del af Isabella' digitale univers, med både Facebook og e-shop,” siger Charlotte Riparbell, der ser frem til 2013, hvor hun er overbevidst om, at hele Isabellas' online univers vil få fremgang på alle platforme,

Konkurrencepræget felt
Online-markedet nærmest flyder med kvindelivsstils-sites i alle kategorier med flere af de store brands som markedsledere

De nyder meget forskellig brugeropbakning; Woman.dk er aktuelt på 102.000 brugere, Femina på 95.500, Altfordamerne.dk 80.400, Costume.dk 30.600, EuroWoman 29.000, Elle.dk 29.000 og Cover.dk 17.200.  

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også