Nyt samarbejde skal pushe kreative bannerformater

Berlingske og Ekstra Bladet er gået sammen med to andre store medievirksomheder om at udbrede rich media bannerannoncer og tilbyde fælles standarder.

Bannerannoncer, der kan mere end de traditionelle bannere - og f.eks. har take over-funktion, videoindhold e.l. - er fremtiden, mener fire store udgivere, men udviklingen og udbredelsen af de såkaldte rich media formater går for langsomt.

Derfor er Berlingske, Concept CPH (tidligere Freeway Media), Ekstra Bladet og Microsoft Advertising gået sammen om at tilbyde standardiserede formater på tværs af deres netmedier. Det skriver partnerne i en pressemeddelelse. 

"Vi kan dokumentere, at rich media formater er langt mere effektive i forhold til at skabe synlighed, engagement og interaktion med forbrugeren,” siger Ulrik Krag, Country Manager, Microsoft Advertising, i meddelelsen.

”Vi ser bestemt vækst herhjemme,  men vi er endnu ikke kommet så langt på området som eksempelvis USA eller Storbritannien. En stor del af grunden er utvivlsomt, at der mangler standarder for rich media på tværs af medierne i Danmark. Det er ganske enkelt en barriere for nogle annoncører at skulle have separate udviklingsomkostninger til det enkelte medie.”

Alliancen har foreløbig kastet 11 kreative formater af sig, som kan anvendes på tværsaf de repektive medier i partnerskabet. Teknologisk samarbejdspartner er virksomheden Adform.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også