Dansker bliver topchef i Huffington Post

Iværksætter Jimmy Maymann har stået i spidsen for HuffPo's europæiske invasion - nu er han blevet forfremmet til adm. direktør.

Danske Jimmy Maymann har ledet Huffington Posts ekspansion med spanske, franske og italienske redaktioner. Nu rykker han helt op i toppen af Arianna Huffingtons koncern. Maymann er netop blevet forfremmet til adm. direktør. 

"Jimmy har været en uundværlig partner for mig i det seneste halvandet år, hvor vi har lanceret Huffington Post rundt omkring i verden. Han bidrager med en en levende entreprenørånd og en evne til at skalere en forretning, så han var mit første bud på, hvem der skulle være vores nye administrerende direktør," Arianna Huffington, ediets medstifter og bestyrelsesformand, i en pressemeddelelse.

Jimmy Maymann har, før karrieren tog fart i Huffington Post, gjort sig bemærket som en mildt sagt succesfuld iværksætter. Han har blandt andet stiftet to virksomheder, der senere er blevet overtaget af udenlandske firmaer. Det mest kendte er det digitale reklamebureaue GoViral, som han skabte med makkeren Claus Moseholm og  solgte til AOL for 74 mio.dollars i 2011. AOL ejer også Huffington Post.

"Jeg er beæret over, at Arianna har bedt mig om at hjælpe hende med at lede forretningen ind i en ny æra og arbejde i et kreativt miljø med et hold med en unik kombination af energi, talent og vilje til at involvere vores voksende fællesskab af brugere," siger Jimmy Maymann i pressemeddelelse.

I foråret sagde Jimmy Maymann til MediaWatch, at Huffington Post inden for det næste halvandet år skulle lancere i mindst ti markeder og lave en forretning på størrelse med den amerikanske. 

Hør MediaCast med Jimmy Mayman "Dansk gulddreng bag HuffPo's globale vækst" her.

 - JHT

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også