Bureau: 350.000 har prøvet Netflix

Omkring 350.000 har prøvet Netflix og mere end 70 pct. har planer om at blive som brugere, konkluderer analyse fra Mindshare og Gallup.
Per Fanefjord Laursen

Netflix har tilsyneladende fået ganske godt fat i danskerne i løbet af de 5-6 uger, sitet har haft fri bane til at tiltrække sig gratis prøvebrugere.

Det viser en helt ny analyse, 'Fremtidens TV'  udført for blot tre uger siden af Mindshare og indsamlet via TNS Gallups online panel.

Der er rundt regnet 350.000 personer, der siger, at de har brugt eller bruger Netflix, viser undersøgelsen, og der er desuden 14 procent, der overvejer at benytte Netflix fremover. 

”De 350.000 brugere er både et mindre antal personer, der har benyttet den amerikanske udgave, og langt flere der for nylig har meldt sig som prøvebrugere efter Netflix’s danske lancering,” siger direktør Martin Rasmussen, Mindshare.

”Ikke noget ringe udgangspunkt for Netflix, især når vores analyse også viser, at 72 procent af dem har planer om at blive som Netflix brugere,” siger han.

Netflix har selv oplyst en konverteringsrate fra gratis til betaling på langt over 50 procent i andre lande.

Der er 292.000 personer, der siger, at de bruger eller har brugt ViaPlay, viser Mindshares analyse.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også