Netflix: Mere indhold er på vej

Netflix har nu haft fem-seks ugers forspring til at sætte sig på de on-demand sultne seere, og den danske entré har været meget vellykket, siger tilknappet talsmand.
Per Fanefjord Laursen

Amerikanske Netflix var først fremme på det danske marked for fem-seks uger siden.

Tjenesten fik et pænt forspring, skulle det vise sig,  til at sætte sig på de on-demand hungrende danske tv-seere.

“Vi er meget tilfredse med den respons, vi har fået fra danskerne. Lanceringen er en af de mest vellykkede, Netflix har haft til dato,” siger kommunikationschef Joris Evers til MediaWatch via Netflix’ danske pr-bureau.

Meget tilknappet
Talsmanden vil dog hverken oplyse, hvor mange der har taget imod tilbuddet om gratis brug i én måned, eller hvor mange man venter vil blive som betalende abonnenter. Heller ikke hvor mange, der besøger det danske Netflix-site regelmæssigt.

Netflix har under lanceringen oplyst til MediaWatch, at der erfaringsmæssigt er en konverteringsrate, der ligger et godt stykke over 50 procent.

Netflix blev ved lanceringen kritiseret for at være lidt tyndt belagt på hylderne - med lidt for gamle titler.

Hvor meget er det danske programkatalog vokset siden lanceringen. Antal titler eller procentuelt?

“Vi har løbende lagt titler til, og det vil vi fortsætte med. Interesserede kan følge tilvæksten af titler på vores Facebook-side.”

Hvornår udløber broderparten af dem, der ved lanceringen tilmeldte sig til gratis brug af Netflix i 30 dage?

“Vi har fået tilmeldinger til gratis brug hele tiden. Til lanceringen havde vi et særligt tilbud, der løb en uge, via et samarbejde med Spotify.”

Hvad har vist sig som det mest effektive marketingværktøj i Danmark?

“Det er et miks af værktøjer, der virker, online, broadcast annoncering og pr.”

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også