ALT og Hjemmet.dk bliver Egmonts hovedsites

Egmonts Herognu.com og Hendesverden.dk er lagt ind under Hjemmet.dk som underuniverser - Hjemmet.dk og Alt.dk har fremover hovedrollen i Egmonts digitale strategi.
Per Fanefjord Laursen

Mens Sehoghør.dk stormer frem, og Kigind.com er nede til tælling, er Egmonts Herognu.com uden stor opmærksomhed trådt et skridt tilbage på gossipmarkedet.

Markedets fjerde traditionelle gossipbrand, herognu.com, har trukket sig tilbage fra kampen om annoncekroner. Sitets trafik måles ikke længere af Danske Medier, og det er lagt ind under Hjemmet.dk som et yngre, frækkere under-univers.

Herognu.com blev sidst målt selvstændigt af Danske Medier/FDIM tilbage i febuar og tiltrak 20.500 brugere.

“Herognu.com drives under Hjemmet, fordi vi har valgt at samle vores online-aktiviteter på ugebladsområdet under henholdsvis AltforDamerne.dk og Hjemmet.dk,” siger Egmonts adm. direktør Torsten Bjerre Rasmussen.

Den strategi fungerer ganske godt. Hjemmet.dk med støtte fra herognu.com nåede 72.000 brugere i september - noget bedre end 22.700 i samme måned 2011.

Boom i 2009
For præcis tre år siden viste herognu.com dog, at sitet sagtens kan rykke voldsomt, hvis man lægger det rette indhold på.

Sitet mangedoblede kortvarigt sit besøgstal til 84.000 besøg over få dage. Trafikstigningen skyldtes en eksklusiv billedserie i oktober 2009 af kronprins Frederik, der talte med en ung, ukendt brunette på en lystyacht i havnen i Sydney.

I seneste september-måling henter herognu.coms nærmeste konkurrenter følgende brugertal: Seoghør.dk med 275.000 , Billedbladet.dk på 121.000 - mens kigind.com helt er hægtet af markedet med kun 18.000.

 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også