Nyt sportsmagasin ser dagens lys

Nyt online-magasin vil gå i dybden med journalistik om sport som industri og magtfaktor i samfundet.
Thomas Bo Christensen

Sportens verden har udviklet sig til en milliardindustri med atleter, der tjener astronomiske beløb. Men sportsjournalistikken sætter sjældent sporten i et økonomisk og samfundsmæssigt perspektiv, mener folkene bag det nye onlinemagasin Sport Executive, der lanceres i dag:

”Sport Executive er opstået, fordi vi selv har ledt efter et medie, hvor vi kunne få fordybelse og perspektiv på sportens verden. Et sted, hvor sport som industri og magtfaktor blev sat i en samfundsmæssig sammenhæng. Det gør Sport Executive,” siger Lars Anders¬son, chefredaktør på Sport Executive, i en pressemeddelelse.

Lars Anderson er også en del af journalistik- og kommunikationsbureauet Tekstwerk, som kommer til at stå for journalistikken på sitet.

Sport Executive udkommer hver måned gratis på nettet.

- TBC

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også