Ekstra Bladet indgår annonceaftale med Eniro

Eniro Danmark skal fremover stå for salg af søgeordsannoncer - sponsorerede links - på Ekstrabladet.dk.

Eniro Danmark skal fremover stå for salget af sponsorerede links på Ekstrabladet.dk - og får samtidig adgang til at vise sponsorerede links på den stærkt trafikerede netavis.

Det er resultatet af en ny samarbejdsaftale mellem Eniro Danmark og Ekstra Bladet, oplyser Eniro i en pressemeddelelse. 

Eniros ambition handler om at skabe mere konkurrence på markedet for søgeordsannoncering - som Google sidder tungt på - og få en bid af de 1,6 mia. søgeordsannoncekroner, der sidste år blev omsat for på det danske marked. 

I foråret overtog Eniro Danmark derfor dagbladenes pendant til Google AdWords, Open AdExchance (AOX), og nu har Eniro altså fået Ekstrabladet.dk til at melde sig under AOX-fanerne igen.

”De sponsorerede links appellerer til annoncører, der er mere interesserede i effekt end kendskab. Betalingen for annoncerne afspejler simpelthen den værdi, et klik repræsenterer for annoncøren. På den måde passer Open AdExchange perfekt ind hos Eniro Danmark,” siger partnerchef Astrid Thusgaard-Madsen fra Eniro Danmark i pressemeddelelsen.

Hos Ekstra Bladet lægger internetchef Peter Strøhemann vægt på, at Enrio har en salgsorganisation, der har muskelkraft nok til at give tro på, at det muligt at give Google lidt konkurrence.

”I tidligere satsninger på sponsorerede links har problemet været, at der ikke var nok fokus på salgsdelen. Men Eniro Danmark har en stor salgsorganisation og en bred eksisterende kundeflade, ligesom de har en stærk teknisk back office-funktion,” siger Peter Strøhemann og fortsætter:

”Jeg er overbevist om, at Eniro og Ekstra Bladet sammen kan flytte markedsandele på det her område, og det kan give begge parter ny omsætning på sigt.”

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også