Global: Future har succes i Newsstand

Magasinudgiveren Future elsker Apples Newsstand, hippe padder skal redde skrantende Nickelodeon i USA, og Facebook renser ud i falske Likes ...

 

Future har millionomsætning i Newsstand
Apples magasinkiosk Newsstand har gjort livet sødere for magasinkoncernen Future, der bl.a. står bag techmagasiner som T3 og PC Gamer. Huset satte 65 titler til salg i Newsstand, da Apple lancerede kiosken for et års tid siden. Det har givet et digitalt bladsalg på 5 mio. pund (ca. 47 mio. dkk), oplyser Future i dag. Og det skal ikke stoppe her - i november præsenterer Future planer for mere digital omsætningsvækst med fokus på tabletprodukter. Kilde: PaidContent.


Hippe padder skal redde Nickelodeon
Den amerikanske børne-tv kanal Nickelodeon har peppet de gamle muterede padder i 'Teenage Mutant Ninja Turtles' op i en ny og efter sigende hip udgave, der får premiere i USA i weekenden.
Relanceringen er dog ikke for sjov. De hårdtslående krybdyr skal redde tv-stationen fra dramatisk drop i seertallene. I det forløbne år har Nickelodeon mistet 28 pct. af sit unge publikum, skriver LA Times. Det er sket i takt med at kanalens store børnehit-serier som 'Svampebob Firkant' og 'iCarly' har mistet taget i målgruppen, der er sevet til andre kanaler (heriblandt Disney Channel) - og til anden underholdning som gaming.

Facebook til kamp mod falske 'Likes'
Det kostede popdronningen Lady Gaga 34.000 Likes og pokersitet Texas HoldEm Poker næsten 100.000 ... I går indledte Facebook kampen mod falske Likes, det vil sige Likes, der ikke er genereret af skulderklap fra andre Facebook-brugere - men enten er købt eller hacket eller på anden vis genereret for at markedsføre på falske vilkår. Facebook meddelte i august, at netværket ville begynde at rydde ud i de fake roser - for at kvalificere billedet af popularitet og demografi blandt fans. Kilde: Mashable

Zeebox lanceret i USA
Den sociale tv-app Zeebox, er nu lanceret i USA - med partneraftaler med netværk som NBCUniversal og HBO som løftestang. Zeebox er en app til tablets og smartphones, der skal virke som social garniture på tv-seningen og være seerens "tv sidekick", som Zeebox selv kalder det. Via app'en kan seerne se Facebook- og Twitter-kommentarer til det show, de ser, få links til e-commerce sites, hvor ting fra tv-programmet kan købes, udvidet tv-guide, m.v. Zeebox har slået sig ned i New york for at få flere tv-netværk med på at integerere med app'en. Australien er næste mål for Zeebox-ekspansionen. Kilde: C21media.

 - LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også