Eniro fordobler mobil omsætning

200 mio. svenske kroner. Det er Eniros ventede mobile omsætning i 2012. Produktchef Pernille Trolle Brøgaard er ugens gæst i MediaCast, hvor hun fortæller om vækst og tendenser i mobil annoncering.
Camilla Mehlsen

Den er det sidste, vi siger godnat til, og den første vi siger godmorgen til. Sådan er det for mange danskere, der har taget smartphonen til sig som en uundværlig del af livet.

Men selv om der er masser af trafik på danske mobil-sites, halter Danmark bag efter andre lande, når det gælder mobilannoncer. Det var meldingen på Danske Mediers konference Mobile Advertising, der blev afholdt tidligere i september i København.

”På det her område halter Danmark fælt bagud… Med al den vækst, vi ser på mobil, synes jeg, det er meget mærkeligt, at man ikke formår at få omsætningen til at følge med,” siger ugens gæst i MediaCast, Pernille Trolle Brøgaard, der var blandt paneldebattørerne på Danske Mediers konference.

Pernille Trolle Brøgaard er produktchef for Eniros mobile tjenester i Danmark, og hun blogger om mobile tendenser på Version2.dk. Eniro ejer blandt andet Krak og De Gule Sider, hvor man mærker et mobilt gennembrud. I 2011 nåede Eniro en mobil omsætning på 100 millioner svenske kroner i Norge, Sverige og Danmark.

"Der var vores første salgsår for alle tre lande, så det var en fantastisk god start. Vi vil gerne følge markedsvæksten. Vi satser på at nå 200 millioner kroner på vores nordiske marked. I Danmark har vi et mål om at nå et mål på 150 procent i vores revenue," siger Pernille Trolle Trolle Brøgaard i MediaCast.

Eniro oplever, at et stigende antal brugere besøger Krak og De Gule Sider via applikationer til smartphones og tablets.

”Vi har 1,2 millioner downloads af vores applikationer, og vi har over en halv million besøgende hver evige eneste uge, så vi kan tydeligt se, at vores andel af mobil er ved at indhente godt på online,” siger Pernille Trolle Brøgaard til MediaCast.

I MediaCast kan du også høre om ugens gang i mediebranchen, hvor redaktør Louise Reseke fra MediaWatch udnævner, hvilket medie der står for den største fremgang, tilbagegang og kapgang i ugens løb.

Hør MediaCast i player'en her på siden eller hent MediaCast i iTunes eller som RSS.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også