Nyt mobilsite fra BT
BT vil være den stærkeste udbyder på mobilen og lancerer i dag et nyt mobilsite, der skal give brugerne en bedre mobil oplevelse af BT.
Flere og flere bruger deres smartphone til at læse nyheder fra BT. Siden årsskiftet er det samlede antal besøg på BT’s mobilsite og mobilapps mere end fordoblet fra 3 mio. i januar til 7,5 mio. besøg i juli, skriver BT selv i en pressemeddelelse.
“På et halvt år er BT’s mobiltrafik mere end fordoblet og sammen med Ekstra Bladet er vi suverænt de største mobile nyhedsleverandører i Danmark. Mit gæt er, at mobilen er vores største platform allerede i slutningen af 2013. Derfor skal vi gøre ekstra meget for at følge med kunderne på denne platform,” siger chefredaktør Anders-Peter Landert i en pressemeddelelse.
Ifølge Gallup Mobile Devices 2012 har mere end halvdelen af de 15-70-årige i Danmark en smartphone.
“Derfor satser vi også stort på være den stærkeste medieudbyder på mobilen. Med det nye mobilsite har vi fokuseret på at skabe en hurtigere og mere dynamisk oplevelse, som integrerer video og billedserier bedre, og med mere fokus på breaking news og nyhedsopsamling.” siger Anders Peter Landert.
For de mere teknisk-interesserede, skriver BT, at det nye mobilsite er lavet i HTML5. Det er udviklet af Berlingske Medias egen mobilafdeling i tæt samarbejde med BT’s redaktion.
Udover m.bt.dk har BT sitet m.sporten.dk og en række andre nyheds-, sports- og royal-apps til mobile platforme. Den mest besøgte nyhedsapp er Iphone-appen med godt 2 mio. besøg i august.
-JHT