Global: Coca-Cola til tops på Facebook

Læskedrik-gigant rammer magisk tal på Facebook, briterne ser svimlende antal tv-reklamer i 2012, og The Daily Mail slår egen online-rekord...
Thomas Bo Christensen

Coca-Cola rammer magisk tal på Facebook
Læskedrik-giganten er på alle måder et stort varemærke, og i dag har firmaet tilføjet nok en fjer i markedføringshatten. Ifølge Mashable blev Coca-Cola nemlig i dag det første varemærke til at få runde 50 millioner fans på Facebook, når tæller Facebook selv og Youtube fra. Dermed ryger Atlanta-virksomheden op i den absolutte superliga i Facebook-regi, hvor det ellers kun er kendisser som Lady Gaga og Rihanna, som har så mange fans.

Rigeligt med reklamer til briterne
Konsulentfirmaet Deloitte har regnet på, hvad de britiske tv-seere ser af reklamer i fjernsynet – og mængden er mildest talt fascinerende. Tallet lyder på intet mindre end en billion tv-reklamer i 2012, og ifølge Mediacom kan det tal give endnu mere grund til fascination, hvis man kigger på følgende regnstykke: Hvis en million sekunder er 11,5 dag, og en 1 milliard sekunder er 32 år, så er en billion sekunder 32.000 år. ”Så det er en hel del tv-reklamer,” konstaterer Mediacom.

Daily Mail med online-rekord
August har været god ved den britiske avis The Daily Mail. Avisens online del – Daily Mail og Mail on Sunday – havde således mere end 100 millioner unikke brugere. Dermed slår avisen sin egen rekord fra januar i år, hvor avisen var en hårlængde fra at nå over det magiske tal. Ifølge The Guardian hænger den store aktivitet sammen med sommerens OL i London.

Ny konkurrent til Facebook bygger på rødder
Byg dit eget familie-træ og slip for, at andre kan se alt for intime billeder og opdateringer af dig og din familie. Sådan lyder konceptet for et nyt socialt medie ved navn Rootsy, som udelukkende er henvendt til familiemedlemmer, skriver Mashable. Sitet blev lanceret i sidste uge og er gratis, og ifølge en af grundlæggerne adskiller sitet sig væsentligt fra konkurrenten Facebook, fordi det vil give brugerne en anden og mere intim personlighed, end den de bruger på Facebook.
 

- TBC

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også