Top50 websites: Med- og modvind i juli

Juli-trafikken gavnede især to nyhedsmedier, men ellers pegede trafikkurven mest nedad for online medierne.

Den generelt dalende tendens på nettet for nyhedsmedierne - og andre websites - fortsatte i juli måned, viser de seneste trafiktal fra FDIM.

Kun to medier øgede trafikken i højsommeren sammenlignet med sidste år; Lokalavisen.dk, der generelt er vokset gennem hele året og så A-pressens og Freeways Avisen.dk. Det er første gang netavisen blander sig i top 50 over de mest besøgte websites (blandt medlemmerne af FDIM/Danske Medier) efter at have ligget blandt boblerne længe.

For de øvrige nyhedsmedier var juli en dvask måned. Med et tab på 14 pct. i juli blev Tv2.dk overhalet af public service-konkurrenten i Ørestaden, Dr.dk, selvom DR også tiltrak færre danske brugere i juli i forhold til sidste år.

De to store tabloidsites Eb.dk og Bt.dk mistede også sommerlæsere, især Bt.dk, der lå nærmere de 900.000 brugere end millionen - og dermed fik noget længere op til konkurrenten på Rådhuspladsen. 

Jyllands-Postens Jp.dk og Epn.dk lå i juli på linje med udviklingen i juni-tallene (et tab på omkring 15 pct.) og har stadig et stykke vej til at nå "normalniveauet" efter den store relancering af begge sites i juni.

Blandt de sites, der tog det stejleste fald i juli, ligger Gonews.dk, som Berlingske Media og MSN driver i fællesskab, med et drop på 35 pct.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også