Egmont vil på børnemedie-opkøb

Anders And-udgiveren satser på digitale medier til børn og intensiverer jagten på lukrative app-opkøb.

Konkurrencen på markedet for digitale medier til børn vokser. Forlag, spil- og appudviklere kæmper om de små forbrugeres opmærksomhed.

Egmont satser nu hårdere i konkurrencen om det lukrative marked med planer om at optimere deres afdeling for digitale børnemedier.

"Børn vil mange ting i dag. De vil gerne læse Andes And, men ikke så meget som tidligere. Nu vil de også spille på Ipadd og hente apps til mobilen. Derfor er vinødt til at sate mere digitalt," siger Peter Schrøder, digital direktør for Egmont Kids Media, til Børsen.

Egmont udgiver i forvejen udgiver Anders And og Rasmus Klump og er med en omsætning i børneafdelingen Egmont Kids Media landets største spiller på markedet, skriver Børsen.

Afdelingen regner med at sende 200 nye børne-apps på markedet i løbet af 2012. Det er nødvendigt at skrue op for aktiviteten, for ikke at sakke bagud.

Til forskel fra printmarkedet er det digitale marked mindre mere åbent for nye aktører med en god idé.
Den trussel har fået Egmont til at intensivere opkøbs-jagten.
Peter Schrøder fortæller Børsen, at flere opkøb er en del af Egmonts fremtidige strategi. 

Egmont købte i år børne app'en Fusentasterne af den danske iværksætter Theis Søndergaard. 

Hør MediaWatch podcast med Peter Schrøder, der fortæller om Egmonts digitale børneaktiviteter her.

- JHT




 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også