Jyllands-Posten i finalen med tv-app
Som den første avis i verden lancerede Jyllands-Posten tidligere på året en tv-app, og nu er appen i finalen som en af de mest nyskabende indholdstjenester i 2012.
Det er den internationale tv- og broadcastorganisation IBC (International Broadcast Convention), som står bag konkurrencen, der bliver afgjort på Europas største broadcastmesse i Amsterdam i september.
Oprindeligt var der indstillet ca. 100 apps, og JP's app, der er tilgængelig på alle Samsungs smart tv-modeller og blu-rayafspillere, er blandt de fem finalister.
"Vi er stolte af, at branchen har taget så fornemt imod vores nyhedsapplikation. Smart tv-platformen er en del af Jyllands-Postens strategi om tilgængelighed og om at tilbyde vore læsere adgang til vort journalistiske indhold på alle relevante platforme," siger internetredaktør Jørgen Schultz-Nielsen, Jyllands-Posten i en pressemeddelelse.
Det er det danskejede selskab Xstream A/S, som har udviklet og designet tv-appen, der indeholder både avisens redaktionelle del med nyheder, erhvervsnyheder, aktiekurser og sport samt hele JP's videosektion.