Jyllands-Posten i finalen med tv-app

Jyllands-Postens nyeste tv-app er nomineret til en pris af den internationale tv- og broadcastorganisation International Broadcast Convention.
Per Fanefjord Laursen

Som den første avis i verden lancerede Jyllands-Posten tidligere på året en  tv-app, og nu er appen i finalen som en af de mest nyskabende indholdstjenester i 2012.

 

Det er den internationale tv- og broadcastorganisation IBC (International Broadcast Convention), som står bag konkurrencen, der bliver afgjort på Europas største broadcastmesse i Amsterdam i september.

 

Oprindeligt var der indstillet ca. 100 apps, og JP's app, der er tilgængelig på alle Samsungs smart tv-modeller og blu-rayafspillere, er blandt de fem finalister.

 

"Vi er stolte af, at branchen har taget så fornemt imod vores nyhedsapplikation. Smart tv-platformen er en del af Jyllands-Postens strategi om tilgængelighed og om at tilbyde vore læsere adgang til vort journalistiske indhold på alle relevante platforme," siger internetredaktør Jørgen Schultz-Nielsen, Jyllands-Posten i en pressemeddelelse.

 

Det er det danskejede selskab Xstream A/S, som har udviklet og designet tv-appen, der indeholder både avisens redaktionelle del med nyheder, erhvervsnyheder, aktiekurser og sport samt hele JP's videosektion.

 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også