Global: Magasinsalg skrumper i USA


Magasinsalg dropper i USA


Magasinsalg dropper i USA
Amerikanerne går i stigende grad uden om magasinerne i den lokale news-stand. Løssalget af magasiner faldt næsten 10 pct. (9,6 pct.) i første halvår, viser de seneste tal fra den amerikanske oplagskontrol, Audit Bureau of Circulations. Det skriver Financial Times. I alt røg der 26,4 mio. løssalgsmagasiner over disken - et svimlende tal set fra Danmark, men ikke i USA, hvor det tilsvarende tal for fem år siden var 47,1 mio. Med til billedet hører, at abonnementssalg udgør den største del forretningen for magasinhusene, og her er salget ikke faldet. Cosmopolitan (foto) er fortsat det bedst sælgende magasin i USA i løssalg, selvom salget faldt 16 pct til 1,4 mio.

The Economist "frikender" Brügger
Mens Liberias præsident kræver Mads Brügger udleveret for at have fået fingrene i et falsk diplomatpas i forbindelse med den omdiskuterede dokumentarfilm 'Ambassadøren', skriver The Economist fra Liberia, at Brüggers største forbrydelse formentlig er at have fået regeringen til at se mindre kløgtig ud... Omtalen af filmen og dens efterspil sker som optakt til, at 'Ambassadøren' skulle komme på dvd-hylderne i næste uge i Liberias hovedstad, Monrovia. 


Google i partnerskab med Bold.dk-ejer
Den danske medieiværksætter Kresten Buch, der bl.a. står bag Bold.dk, har fået et prestigefyldt partnerskab i hus for sin afrikanske venturekapitalfond, 88mph. Google er gået i samarbejde med startup-acceleratoren, der går efter at blive den centrale indgang til det østafrikanske marked for tech-entreprenører fra ind- og udland. 88mph har base i Kenya og er i gang med at etablere sig i Sydafrika. I forbindelse med samarbejdet indtræder to Google-folk i 88mph's advisory board. Det skriver The Next Web.

Disney spinder guld på The Avengers
Filmen The Avengers skæpper godt i kassen for Walt Disney. Financial Times skriver, at filmes succes er hovedårsagen til, at den amerikanske mediegigant øgede indtjeningen i seneste kvartal med 25 pct. The Avengers har solgt billetter for næsten halvanden milliard dollars, og Disney er i gang med at udvikle en efterfølger til filmen samt en tv-serie. Også Walt Disneys forlystelsesparker, Disneyland, har forbedret forretning, selvom den europæiske slow motion- økonomi giver probler for Disnyland i Paris, til gengæld skuffede Disney DVD-salg.

 

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også