Magasinet IN's dna får nu en chance online

Mens mode- og kvindesites som Woman.dk og Altfordamerne.dk vipper på brugertal mellem 109.000 og 76.000, står modemagasinet IN helt uden for konkurrencen med In.dk. Sitet havde blot 2.600 brugere i maj - en vækst fra 2.500 i maj 2011, ifølge tal fra Danske Medier.
Per Fanefjord Laursen

Mens mode- og kvindesites som Woman.dk og Altfordamerne.dk vipper på brugertal mellem 109.000 og 76.000, står modemagasinet IN helt uden for konkurrencen med In.dk.

Sitet havde blot 2.600 brugere i maj - en vækst fra 2.500 i maj 2011, ifølge tal fra Danske Medier.

MediaWatch har bedt chefredaktør Anne Absalonsen uddybe, hvorfor magasinet tilsyneladende helt har meldt sig ud af kampen om en online-tilstedeværelse - eller muligvis aldrig er gået ind den. Det svarer hun på her per mail.

Hvorfor har In.dk indtaget bagtroppen, mens alle konkurrenter i modeblad-kategorien har forsøgt at rykke online?

“Det har været en hel bevidst strategisk beslutning, som blev truffet før jeg kom til. In.dk har været prioriteret som et marketingsite eller et robotsite og altså ikke været prioriteret redaktionelt. I mine første 18 måneder som chefredaktør på IN har jeg derfor valgt at fokusere på relanceringen af magasinet, som er gået rigtig godt. Både læsere og annoncører har taget godt imod det nye IN, så det tyder på at vi har prioriteret rigtigt rent strategisk,” chefredaktør Anne Absalonsen.

Regner IN Magazine sine kernelæsere for last-movers på internettet? Hvem er kernelæserne?

”Kernelæserne på nettet er en endnu bredere gruppe end kernelæserne af magasinet. Det viser alle undersøgelser, også fra andre medier. Vores kernelæser af magasinet er den stærke, stilfulde, intelligente og velstillede kvinde, der lever et helt liv, hvor moden og skønhed er en vigtig ingrediens sammen med karriere, kulturoplevelser og selvforkælelse generelt. I kraft af sin position i livet er hun nok nærmere en prepared mover, der er nysgerrig på, hvad nettet kan gøre for hende."

Hvad gør IN og hvornår for at bygge trafiktal på sitet?

”Vi har udarbejdet en digital strategi, som vil blive implementeret i løbet af efteråret og i sync med magasinets DNA."

Hvilke redaktionelle tiltag, og hvilke strukturelle muligheder har du for at sikre et kraftig trafikløft?

“Det er for tidligt at løfte sløret for detaljerne i den digitale strategi, men der er rigtig gode kræfter i Aller, der har den viden, der skal til, for at løfte trafik på In.dk."

Hvad er et tilfredsstillende brugertal, når vi når maj 2013? (FDIM/Danske Medier tal)?

“Igen, det er for tidligt at sætte tal på, men et succesparameter er, at vi får overført IN's unikke DNA fra magasinet til In.dk."

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også