MediaWatch

Ny aftale skal skabe ordnede forhold om digitale annoncer

Øget gennemsigtighed og ordnede forhold mellem bureauer og annoncører, der køber digitale annoncer.

Det er målet med en ny aftale mellem brancheorganisationen ADDA, Association of Danish Digital Agencies, der repræsenterer 18 af landets digitale bureauer, og Dansk Annoncørforening, der repræsenterer landets største annoncører, skriver Markedsføring.dk. 

Øget gennemsigtighed og ordnede forhold mellem bureauer og annoncører, der køber digitale annoncer.

Det er målet med en ny aftale mellem brancheorganisationen ADDA, Association of Danish Digital Agencies, der repræsenterer 18 af landets digitale bureauer, og Dansk Annoncørforening, der repræsenterer landets største annoncører, skriver Markedsføring.dk. 

Direktør i Dansk Annoncørforening, Otto B. Christiansen (billedet), er godt tilfreds med den nye aftale om de digitale annoncer.

"Aftalen med ADDA er et meget positivt skridt i den rigtige retning – og med aftalen har vi samtidig indledt en tæt dialog med nogle vigtige samarbejdspartnere, som skal bidrage til at virksomhederne kan få endnu bedre digitale løsninger," siger han til Markedsføring.dk.

Nyt konfliktværktøj
Samarbejdsaftalen rummer retningslinjer for blandt andet dokumentation, pris- og projektafgrænsninger, produktansvar og brug af underleverandører.

Hertil er etableret en ny, fælles syns- og skønsmandsordning, hvor eventuelle tvister mellem annoncør og bureau kan blive vurderet af uvildige eksperter, der udpeges af de to foreninger.

Dansk Annoncørforening har i forvejen en samarbejdsaftale med Producentforeningen.

- JHT

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs