Modebevidste brugere søger mod Eurowoman.dk

Online-konkurrencen mellem de mange rene kvindebrands er mindst lige så barsk som ude i kiosker og supermarkeder. Flere af de forskellige sites nyder jævnt stigende brugertal, men der er også grimme undtagelser, viser nyeste brugerdata fra Danske Medier, der gælder maj måned.
Per Fanefjord Laursen

Online-konkurrencen mellem de mange rene kvindebrands er mindst lige så barsk som ude i kiosker og supermarkeder.

Flere af de forskellige sites nyder jævnt stigende brugertal, men der er også grimme undtagelser, viser nyeste brugerdata fra Danske Medier, der gælder maj måned.

Den største procentuelle fremgang fra maj 2011 til maj 2012 leverer Eurowoman.dk med 18 procents vækst til 33.200 brugere. Mens Woman.dk og Femina.dk vokser med henholdsvis tre procent og to procent.

"Vi har målrettet brugen af sociale medier, ændret vores skrivestil, så sitet bliver et mere naturligt supplement til vores magasin og brugt lidt humor," forklarer chefredaktør Anne Lose, Eurowoman.

Woman.dk fremstår fortsat som klart det største site, nu med hele 109.600 brugere pr. måned.

Tilbagegang hos andre
Størst tilbagegang rammer Costume.dk, der bløder med en nedgang på 28 procent til 32.100. Elle.dk må aflevere 15 procent af læserne og lander på 33.200 i maj.

Altfordamerne.dk faldt med fem procent i perioden til 76.600 brugere i maj vs. maj 2011.

Cover.dk gør sin entré på online kamppladsen med respektable 20.600 brugere, mens det noget mere eksklusive In.dk står lidt udenfor konkurrence med blot 2.600 brugere - en vækst fra 2.500 i 2011.

Det er indtil videre ikke lykkedes at indhente kommentarer fra hverken Costume.dk eller Eurowoman.dk

En ny analyse på MediaWatch viste for leden, at netop modemagasiner og dameblade - især Costume.dk - hører til de mest langsomme på nettet, når det gælder svartider. 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også