Aller Media i nyt norsk opkøb

Aller Media i Norge har netop købt 51 pct. af slankefirmaet Grete Roed AS, skriver Kampanje.com. Overtagelsen sker kort tid efter, at de to parter gik i samarbejde om et nyt magasin om sundhed, kost og helse på det norske marked.

Aller Media i Norge har netop købt 51 pct. af slankefirmaet Grete Roed AS, skriver Kampanje.com.

Overtagelsen sker kort tid efter, at de to parter gik i samarbejde om et nyt magasin om sundhed, kost og helse på det norske marked.

"Vi er glade og stolte over, at Grete Roed er blevet en del af vores gruppe. Der er en fremtidsorienteret og professionelt ledet virksomhed med en bred vifte af aktiviteter både digitalt og på tryk, og derudover kurser og seminarer. Dette giver en række samarbejdsmuligheder," siger adm. direktør Roger Hansen Aller Media i Norge, der står til at skulle spare 65-70 mio. norske kroner i år.

Opkøbet er det seneste år af en række overtagelser, der har bredt norske Aller Medias portefølje ud på flere andre områder end bladudgivelse. Sidste år købte mediehuset kunstportalen Fineart.no, markedsføringsbureauet RedInk og håndarbejdsportalen Epla.no.

I Danmark har Aller Media A/S også planer om at branche ud i andre dele af underholdningsindustrien - men det bliver med så sikre investeringsskridt som muligt, som direktør i danske Aller Media A/S, Pål Thore Krosby, tidligere har sagt til MediaWatch.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også